sara_hgwall

Snygg förvaring i vardagsrummet

sara_hgwall
6 years ago

Jag har fastnat och behöver lite inspiration och bollning.

Det gäller förvaring i vardagsrummet och vill egentligen inte ha en klassisk mediabänk a la Ikea/Mio men det är kanske där det landar.

Tv ska hänga på väggen med andra tavlor

Just nu är jag inne på en platsbyggd bokhylla som en kasett. Det som ska få plats är dvd spelare. Tidningar. Filmer. Så gärna 40cm djup men på sidorna tänkte jag att den blir smalare.

Har ni några bilder som jag kan inpireras från?

Det som är genomgående i huset är svart, vitt, grått, trä, å metall


tusen tack i förhand

.

Comments (4)

  • Cajsa Carlson
    6 years ago
    last modified: 6 years ago

    Hej Sara! Några snabba tankar: om tv:n ska vara vägghängd kanske man kan ha ganska enkla, smäckra hyllor under? Lite som de till vänster i den här bilden:

    Vardagsrum · More Info

    Jag gillar också det här Ikea-hacket, men det kanske är mer om man vill ha tv:n på hyllan och kan vara lite för likt hyllan ni redan har. Dock kan den ju också användas som en bänk om man vill:

    The home of Karlijn and Pieter · More Info

    Hittade det här: https://www.houzz.se/magasin/10-ikea-hacks-i-maestarklass-stsetivw-vs~75904764 . Hoppas du kommer på något fint!

    sara_hgwall thanked Cajsa Carlson
  • Liz Asplund
    6 years ago

    Hej Sara!

    Vi har väldigt litet hemma. För att få till extra förvaring så satte vi upp 6 st. av IKEA:s fläktskåp (60x35x35) på väggen över soffan. Vi köpte dörrar i körsbär för att få i samma stil som bokhylla, handtag även de från IKEA. Vi fick rum med kökshanddukar, dukar, pussel, spel, kritor o ritböcker. Dessutom så fick ungarna varsitt skåp där de kunde ha lite ombyteskläder så de slapp springa upp o hämta i sitt rum. Ovanpå ställde vi böcker.

    Vh Liz Asplund

  • Sara Norrman
    6 years ago

    Hej Sara!

    Tänker att det ser ut som om ni har småbarn, och därför vill ha stängd förvaring i golvnivå. Men det kan vara fint att ha en hylla högre upp med en blandning av tidningar, prydnadsföremål etc – kanske t om över TVn, så ögat dras uppåt? Just nu är det ju många stängda ytor långt ner på väggen så balansen rubbas lite. Lycka till, lägg upp en bild när ni experimenterat klart!

    Bästa hälsningar, Sara

  • PRO
    EJ Interior
    6 years ago

    Hej,

    Du skulle ju kunna ta dina två fina teak-skåp och ställa under tv:n, just nu smalnar dom av rummet litegrann. Det blir ett fint sideboard/tv-bänk. På där kan du ställa en snygg lampa och några snygga dekorationer och eventuellt en växt.

    En annan lösning är just att inte titta efter en tv-bänk utan ett sideboard istället, det är alltid fint att få lite höjd och dessutom blir det bättre förvaring.

    Annars är Bestå från IKEA alltid en bra lösning eftersom man kan bygga den själv, dessa två bilder nedan ger fin förvaring och ett fint intryck på väggen, däremot får du inte plats med så mycket tavlor då om du inte gör som på bilden nederst. Ställ in växter och snygga dekorationer. Belysning är alltid bra och snyggt att ha bredvid tv:n.

    Lycka till! Och hör gärna av dig om du önskar mer hjälp!

    Vänligen,

    Emelie Johanson, Inredare & Stylist

United Kingdom
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.