lotta_gray

Två frågor om soffa och matta! Blir galen!

Lotta "Vimmelmamman" Gray
6 years ago
last modified: 6 years ago

Har idag ett maffigt marmormord med svartspräckligt yta och kopparben. Svart tv bänk och svart stort sidebord. Väldigt ljusa golv, nästan vita och mörkgrå matta. Men ska nu köpa soffa, stram i modellen. Men frågan är vit eller grå? Har haft vit soffa alltid och har inga småbarn så det är lugnt. Gillar en exlusiv, stil, lite art deco parad med den kontinentala stilen med mörka möbler och vita, stoppade soffor. Fråga två är då mattan. Kan man ha en mönstad matta då bordet är lite "rörigt" i sin marmorering? Lägger bild på den stil jag gillar samt de två mattor jag väljer på. Tacksam för all hjälp. Häls. Förvirrad.




Comments (12)

  • mariannese
    6 years ago

    Tycker soffan bör vara vit och tycker den första mattan är mera art déco än den andra som är mer i den nu så trendiga marockanska kakelstilen som säkert blir passé inom kort.

  • sandraw73
    6 years ago

    Håller med föregående vit soffa och första mattan. Vill du variera dig så kör på tvärtom grå soffa och vit eller svart matta

  • Lotta "Vimmelmamman" Gray
    Original Author
    6 years ago

    Tack snälla för input

  • PRO
    EJ Interior
    6 years ago

    Hej, tycker absolut att du ska köra på vit soffa. Angående mattan så är den översta mer att föredra, men är det grått i bordet eller är det svart/vit spräckligt med kopparben? Om det är mer åt det senare alternativet skulle jag satsa på en ljusare matta eller varför inte en som tar upp kopparen. Viskosmattor/silkesmattor ger en väldigt exklusiv touch. Se dessa nedan som kommer från Layered. Svårt att säga utan bilder men tror att alla dessa skulle kunna vara fina till.

    Glöm inte att köpa en rejäl matta, minst 2x3 meter. :-)

    Vänligen,

    Emelie Johanson, Inredare & Stylist

    Lotta "Vimmelmamman" Gray thanked EJ Interior
  • PRO
    EJ Interior
    6 years ago

    Ps. Om du önskar hjälp på plats med en konsultation är det bara att höra av dig :-)

  • Lotta "Vimmelmamman" Gray
    Original Author
    6 years ago

    Tack snälla Emelie! Så jäkla fin bild på vardagsrum! Exakt det jag gillar. Ska definitivt gå på dina råd. Vad kostar det att anlita dig?

  • Lotta "Vimmelmamman" Gray
    Original Author
    6 years ago

    Just det Emelie. Bordet går mer åt det svart/vit spräckliga i marmoreringen med kopparben men trodde jag behövde en mörkare matta eftersom golvet är nästan vitt så inte mattan skulle smälta in i golvet. Men du tänker ljusare matta?

  • Lotta "Vimmelmamman" Gray
    Original Author
    6 years ago

    Då var det dags att beställa matta. Valet står mellan dessa tre. Och här är bild på bordet med vit soffa till. Vilken grå matta tar jag? De är ju lite olika grå i tonen.

  • PRO
    EJ Interior
    6 years ago

    Vad fint! Jag tycker du ska köra på mattan längst ner, den kommer matcha benen väldigt bra. Även mattan i mitten skulle funka men den högst upp känns lite för kall.

  • Lotta "Vimmelmamman" Gray
    Original Author
    6 years ago

    Tusen tack, hoppades att du skulle komma till undsättning. Och den längst ner blir inte för mesig och "smälter" i i det vita golvet?

  • PRO
    EJ Interior
    6 years ago

    Det kommer kännas mer harmoniskt med den längst ner. Och den är ju inte vit utan den kommer bryta av mot golvet ;-)

United Kingdom
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.