mariaandersson9

Fina krukor till kaktusar?

Marias Inredning
7 years ago

Jag tycker det kan vara svårt att hitta rätt sorts krukor till mina kaktusar. Man vill ju inte ha en klassisk porslinskruka, men kan också bli lite trött på de typiska keramikkrukorna (som annars passar väldigt bra med kaktusar.)

Kan ni ge mig inspiration?


Detaljer · More Info

Comments (13)

  • PRO
    House of Chi
    7 years ago

    Det beror helt på vilken känsla du vill uppnå. Kaktusen i sig är ju som bekant taggig :) och vill man få igång energierna lite extra tycker jag att krukan Cloudy är superfin, vill du sansa känslan kring kaktusen hade jag gått på en kruka som den klassiska Svenskttenn som typ denna.


    Lycka till i valet av kruka :)

    Med vänlig hälsning, Rebecca

    Houseofchi.se

  • PRO
    Clara Cane
    7 years ago

    Superfina!

  • Sophie I
    7 years ago

    Gillar också guld mycket!

  • PRO
    Josefinepaints
    7 years ago

    fint :)

  • PRO
    Systrarna Blom AB
    7 years ago

    Ruffa och oglaserade krukor brukar passar bra till kaktusar.

  • PRO
    Valeria Bessi Photography
    7 years ago

    Kaktusar mår bättre i lerkrukor med låga fat så att man kan se bättre att vatten inte stannar där. Personligen tycker jag mycket om gammaldags terrakottakrukor, till exempel: http://www.terrecottecestenoli.com/vasicilindrici.htm

  • PRO
    Marias Inredning
    Original Author
    7 years ago

    Så fina förslag ni har, guld är ju riktigt snyggt :) Ska klicka hem några ikväll! nu när ni sa det så ser jag att de säljer det på rätt mång aställen faktiskt. Tusen tack!

  • PRO
    Josefina
    7 years ago

    Jag skulle not stoppa mina kaktusar i gamla konservburkar - efter att etiketten är borttagen. Och kanske måla i någon färg!

    Inredningsuppdrag-Tonårsrum · More Info

  • PRO
    Art by Emma Pålsson - konst & design
    7 years ago

    allt i betong är super

  • Roger Sandgren
    7 years ago

    Det här är jättefint!

  • PRO
    Francos Corner AB
    7 years ago

    Krukorna på bilden är i betong, målad lera och trä, tycker att även korg eller halmmaterial i krukor till just kaktusar är fint :-)

United Kingdom
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.