nhpeters

Hvor besværligt er det at hæve køkkenbordpladen?

Nikolaj Peters
8 years ago

Jeg bor i en lejlighed, hvor køkkenbordpladen er ret lav, i forhold til min højde. Det gør at jeg ofte får ondt i ryggen, når jeg står og laver mad. Derfor er jeg begyndt at tænke i, hvor besværligt det egentlig er, at hæve sådan en bordplade - underskabe og skuffer skal vel også "med op"?

Er der nogen, der har erfaring med det? Hvad er processen i forhold til det, og hvordan ved man hvor mange cm det skal op?

Tak!

Rolighedsvej 1, 9310 Vodskov · More Info

Comments (11)

  • ketil
    8 years ago

    En midlertidig løsning, men hvad med et rullebord i en højde, der passer til dig?

  • ptrisja
    8 years ago

    Køkkenet på billedet ligner et IKEA-køkken, og til dem ved jeg at IKEA har et opbygningssæt i deres FIXA-serie, der løfter bordpladen fra elementerne, og dermed giver dig nogle ekstra cm - om de kan holde til en tung træbordplade ved jeg ikke. Uanset hvad ville jeg kontakte IKEA og se hvad de siger... Ellers er det jo nok noget med at pille hele køkkenet ned og bygge en lidt højere sokkel. Er i flere om køkkenet (og nogen der er lidt lavere), er det ketil foreslår måske en bedre løsning. Alternativt kunne du hurtigt fikse et højt skærebræt som du kunne arbejde ved.

  • Nikolaj Peters
    Original Author
    8 years ago

    Tak for svar! Måske vil jeg overveje både rullebord og skærebræt (jo flere alternativer, jo bedre!) Havde slet ikke tænkt på det med et rullebord. Man må kunne få et lille et af slagsen, som jeg kan bruge, mens resten af familien bare kan blive ved med at bruge køkkenbordet.

    Under alle omstændigheder, lyder det som en stor opgave, at hæve soklen. Måske er det noget, jeg vil overveje hvis vi engang skal have renoveret hele køkkenet :)

  • Nikolaj Peters
    Original Author
    8 years ago

    Det var ellers en god idé med sådan en skammel! Det eneste aber dabei er, at jeg er nødt til at sidde med siden til bordet så, da mine ben ikke kan være inde under køkkenbordet. Men det er måske endnu en grund til at købe sådan et rullebord, Ketil snakkede om. Tak!

  • PRO
    Tom Nielsen
    8 years ago

    Hey Nikolaj. Jeg kunne ikke lige undgå at lægge mærke til dit spisebord. Jeg har et (næsten) magen til :-)


    Nikolaj Peters thanked Tom Nielsen
  • PRO
    Tom Nielsen
    8 years ago

    ^^^Forresten, overvej en keramik eller stenplade som kan skåne din træbordplade..

  • ptrisja
    8 years ago

    Snublede lige over dette IKEA-hack, hvor de hæver bordpladen 10 cm for et enkelt køkkenelement relativt 'simpelt', og tænkte at det passede perfekt ind i denne debat: http://www.ikeahackers.net/2015/07/elevated-ikea-metod-kitchen-countertop.html

  • PRO
    The Sweet Spot
    8 years ago
    Hej Nicolaj
    Det ser ud som om du har ok plads på gulvet. Du kunne derfor overveje en mindre køkkenø med hævesænke funktion. Jeg ved Svane Køkkener lige har lanceret det + de har nogle låger der kunne passe ok i stil med dine nuværende.
    Mh Laura
  • Nikolaj Peters
    Original Author
    8 years ago

    Tak for de gode råd! Gid det var mit eget køkken! Jeg havde ikke lige et billede af mit eget køkken, da jeg postede det, så jeg fandt bare et inspirationsbillede på Houzz. Jeg prøver lige at få uploadet et billede senere, men uanset hvad, kan jeg i hvert fald stadig bruge alle jeres råd - tak!

  • Ulla Rasmussen
    2 years ago

    Du kunne lave en forhøjet bordplade med bagkant som du kan stå og arbejde ved? Det gjorde vi da vi havde lavt køkkenbord.

United Kingdom
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.