fredrika__stanskog_rothoff

Tv/vardagsrum

Hej, vi har köpt en stor tv men nu undrar jag hur jag skall få till känslan i vardagsrummet där tv:n är. Nu känns det som en stor kloss bara.

Skall jag skaffa en längre tv bänk och ställa saker på, tavlor? Kom gärna med förslag !

Comments (5)

  • Fredrika Östanskog-Rothoff
    Original Author
    6 years ago
    Skall tilläggas att det är drygt 80 cm på vänster sida om tv bänken och 1,5 meter på höger sida.
  • PRO
    Mc Carthy Homes Interior & Design AB
    6 years ago

    Hej Fredrika

    jag tror att du är inne på rätt spår , lägre och längre tv bänk så du kan arrangera lite snygga inredningsdetaljer där , tex luta nån snygg poster mot väggen , blommor , ljus kanske några snygga böcker mm

  • PRO
    Josephine Interiör
    6 years ago

    Hej Fredrika! Tycker också du är inne på rätt spår. Med en lägre och längre TV-bänk med växter, lampa och tavlor så kommer TVn bara bli en del av inredningen istället för så framstående. För att TVn ska få ett ännu lättare intryck, häng upp den på väggen och dölj sladdarna, gör stor skillnad.


    Ser ut som att du har "bestå"-skåpen från IKEA på bilden, välj bestå fast den lägre modellen bara och flera, så är du hemma. Där kan du ju också välja att ha ett fack öppet där du kan förvara boxar och annat som hör till TVn men som inte är så snyggt att ha uppe på bänken. Jag har precis den lösningen hemma, se bild! Jag har även lagt på vitbetsade plank för en inbyggd känsla och använt mässingsknoppar från Superfront.



    Lycka till!

  • Fredrika Östanskog-Rothoff
    Original Author
    6 years ago
    Tack!! Då går jag på det spåret! Har nu meddelat sambon att det blir ändring ;-)
  • kstrandfors
    6 years ago
    Jag har också haft som dig förut men nu målat fondvägg bakom tv n och plockat upp färgen i kuddar och tavlor Eller snararare så hittade jag en tavla som jag utgick ifrån o hittade färgen Ska nu fortsätta piffet och fortsätta men väggen blev verkligen ett lyft
United Kingdom
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.