sandra_wik

Färg på gardinerna?

Sandra Wik
5 years ago
Vi har precis tapetserat en fondvägg men jag jag inte komma på vad jag ska ha för gardiner till och skulle behöva tips. Just nu sitter de gamla gardinerna uppe och det är inte snyggt

Comments (4)

  • Tina
    5 years ago

    Mitt tips är gardiner i en varm kulör t ex cerise eller ljung.

  • PRO
    Studio K Inredning
    5 years ago

    Hej Sandra, jag skulle hitta gardiner i samma ton som växtligheten på fondtapeten. En skena i taket så att gardinerna går från vägg till fönster på båda sidorna för ombonad effekt. Ovanför soffan kan du sätta upp tavlor som tar upp tonen och komplettera med kudde i soffan i samma. Då har du en röd tråd i hela rummet. Lycka till!

  • Suzanne Björk
    5 years ago
    Linnegardiner färg:beige eller naturvita.
  • PRO
    Ordna Inreda
    5 years ago
    Hej Sandra!
    Jag tror på en ljusgenomsläppande gardin i färg som matchar mönstret i tapeten, men inte för mörk. Mörk sandfärgad tex. Eller en gardin med glans i som reflekterar ljus.
    Tycker även att de ska vara i full längd från golv till tak och i skena eller stång hela väggens bredd.
    Lycka till med ditt projekt!
    Kul!
    Lägger till en gardinbild som exempel:
United Kingdom
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.