hzdeleted_28408823

Vilken sorts lampa passar på skänken

User
7 years ago
Hej alla inredningstokiga!

Jag håller på att inreda min hall och har nu insett att jag behöver en mysig ljuskälla, helst en lampa som ska stå på själva skänken. Vad passar in?

Comments (24)

  • Sophie I
    7 years ago

    Jättefin hall! Du har ju en del runda detaljer och därför kanske det kan vara snyggt att bryta av med en annan form, som Josefinas förslag ovan!

    Jag tycker det är väldigt snyggt att mixa former, färger och nivåer och blev inspirerad av denna bilden jag hittade nyss:


    San Mateo Modern Ranch Style Home · More Info

  • mariah53
    7 years ago
    En klassisk bestlite i mässing skulle bli jättefint!
  • mariah53
    7 years ago
    Jag är i min tur på jakt efter precis en sån spegel som du har. Vart kommer den ifrån. Så fin!
  • Malin Ivarsson
    7 years ago

    Då måste jag ställa en fråga till dig, vart har du köpt skänken och spegeln? Precis det jag söker!

  • Ossiana Smith
    7 years ago

    Kör på vintage! Bra för planeten att undvika nyproducerat och super snyggt att bryta av med till ditt annars moderna och stilrena hem :)

  • User
    Original Author
    7 years ago
    Tack Mariah och Malin! Spegeln är från serien "Stockholm" och köpt på ikea, skänken likaså :)
  • User
    Original Author
    7 years ago
    Tack snälla Josefina!
    Jag tror faktiskt jag slår till med en lampa i någon skrikig färg, det känns som om det hade passat super bra
  • Linnéa Svensson
    7 years ago

    Jag skulle rekommendera Markslöjds bordslampa Adrian eller Design house Stockholm Work lamp i koppar. Budgetvarianter finns fina på Lagerhaus och Clas Ohlson. På Jula finns även en ursnygg och stabil lampfot i betong.


  • PRO
    2700kelvin, smart belysning
    7 years ago

    Fint och välkomnande hall, fint! Bordslampor där finns hur många snygga som helst. Vilket typ av ljus vill du ha? Bara ned på skänken eller lite diffust ljus i hallen?

    Danske Flowerpot finns i alla möjliga härliga färger- den ger ljuset ned på skänken. Milk även den från "&Tradition" ger ett lite allmänt ljus. Med en dimmer får du alla möjligheter att variera ljus. Ha kul :-D

  • Margrét Gudjónsdóttir
    7 years ago

    Vi har samma skänk och spegel. Först hade jag en svart AJ lampa men så behövde vi mer belysning och då fick det bli en Strindbergslampa

  • PRO
    Sleepo.se
    7 years ago

    Hej,

    Jag tycker att en vit lampa eller en guldig lampa skulle passa fint. Föreslår bordslampan från Bloomingville i guld, kostar: 1 899 kr eller Fatboys coola vita lampa "Edison the Petit" som kostar 609 kr. Bifogar bilder. Kika gärna in på http://www.sleepo.se/heminredning/lampor/bordslampor.html för mer inspiration.

    Vänliga hälsningar

    Emelie på Sleepo

  • PRO
    Kajsa Inreder
    7 years ago

    Jag skulle ha ställt en lampa med mycket karaktär på skänken. En som dessutom hade lite höjd eftersom spegeln är stor och hela möblemanget är väldigt stilrent. Av det man kan se på bilden så är det i övrigt väldigt smakfullt inrett så i ditt fall skulle jag ha valt Bourgie lampan i guld från Kartell. :) Den har dessutom inbyggd dimmer ; )

  • PRO
    af Segerstad Interiör
    7 years ago

    Ser fint ut! Jag tycker att du ska ha något som är aningen mer tidlöst. Ex Menu's Concrete lamp

    eller typ denna från Gubi

    Hoppas du hittar nåt fint! =)

  • PRO
    Stockholm Werkstätte
    7 years ago

    Att bryta den perfekta miljö med en organisk form vore välgörande för helheten!

  • instockholm
    6 years ago

    Jag är själv förtjust i Louis Poulsens klassiska PH bordslampan, det finns i flera storlekar och ger sådan behaglig ljusspridning. Den modellen med koppar fot var superhäftigt!

  • PRO
    Lavanille.com
    6 years ago

    Jag tycker en lampa med
    glasskärm som sprider ett fint ljus eller en lampa med synlig ljuskälla skulle göra sig fint på
    skänken. Föreslår Trefotad bordslampa från Nordal eller denna enkla lampa med synlig
    ljuskälla från H. Skjalm P. Se mer på:

    http://www.lavanille.com/belysning/bordslampor

    Hoppas du hittar något fint!

    Yvonne på lavanille.com


  • PRO
    Angelicas foto & design
    6 years ago

    Jag röstar för flowerpot i mässing, en klar bourgie från kartell, Flos gatto, eller den med marmorfot från ellos. Olika prisklasser på allihop

  • PRO
  • PRO
  • PRO
  • PRO
    Lavanille.com
    6 years ago

    Jättefina lampor!

  • Lena Eriksson
    6 years ago

    Varför inte en fönsterlampa som hänger i taket ovanför vasen och lyser upp de gröna.

    Den här kastar även vackra skuggor på väggen:

    https://www.lampan.se/sv/articles/2.65.7215/oriva-tree-koppar-fonsterpendel

  • Amanda Stadler
    6 years ago

    Hej Dana,


    Vilken vacker väggfärg du valt till din hall! Jag tänker att det kan vara snyggt med en komplementfärg för att förstärka väggens fina nyans. Den här lampan är i en härligt vinröd färg och kommer från ett norskt företag som heter Northern Lighting! Vet att du kan hitta deras produkter på t.ex. www.Designonline.se!


    Birdy - Designad 1952

United Kingdom
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.